Αρωγός στη μάχη κατά του καρκίνου του πνεύμονα στέκεται η εταιρεία Johnson and Johnson στηρίζοντας την κοινωνική πρωτοβουλία της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας που επιχειρεί να δώσει μια «ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ».
Όπως ανέφερε ο Γρηγόρης Καρέλος, Γενικός Διευθυντής Ελλάδας, Βαλκανίων και Ισραήλ Johnson and Johnson Καταναλωτικά Προϊόντα, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, «η πρωτοβουλία περιγράφεται ως κοινωνική καθώς έχει δύο στόχους, να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο, για τη διακοπή καπνίσματος και την εξέταση για την υγεία του πνεύμονα και στην πορεία επιδιώκει να λάβει τη στήριξη της πολιτείας και να έχει διάρκεια, δηλαδή να λάβει μία μονιμότερη θεσμική μορφή την οποία θα έλθουν να ενισχύσουν και άλλοι κοινωνικοί φορείς».
Η Johnson and Johnson στηρίζει την προσπάθεια της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας, καθώς αναγνώρισε σε αυτήν μια εξαιρετική κοινωνική πρωτοβουλία. «Άλλωστε η φροντίδα, η πρόληψη, η κοινωνική προσφορά μαζί με την καινοτομία είναι μέρος της εταιρικής μας φιλοσοφίας και η «Ανάσα Ζωής» είναι ακόμη μία απόδειξη», είπε ο κ. Καρέλος.
Σύμφωνα με τα στατιστικά, ο καρκίνος του πνεύμονα είναι από τους πιο συχνούς καρκίνους στην Ελλάδα. Για αυτό το λόγο, η ενημέρωση για τα οφέλη της έγκαιρης διάγνωσης αλλά και την παρότρυνση της διακοπής καπνίσματος είναι το πιο σημαντικό στοίχημα που θέλει να κερδίσει αυτή η κοινωνική καμπάνια. Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι η πρώτη σε αριθμό αιτία θανάτου από καρκίνο και οι 8 στις 10 περιπτώσεις οφείλονται στο κάπνισμα, ενώ μόνον το 19% ανιχνεύεται έγκαιρα.
Μέσα από την καμπάνια καλούνται όλοι οι πολίτες να πάρουν μία «ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ» και να «ΜΗ ΓΙΝΟΥΝ ΗΡΩΕΣ», γιατί η διακοπή του καπνίσματος, η πρόληψη, η πρόωρη διάγνωση σώζουν ζωές. «Δεν θέλουμε ήρωες αλλά ζωντανούς, υγιείς συμπολίτες μας να χαίρονται τη ζωή τους μαζί με τις οικογένειες και τους φίλους τους», σημειώνει.
Όπως εξηγεί ο κ. Καρέλος, κεντρικός πυλώνας στην επικοινωνιακή προσπάθεια της κοινωνικής πρωτοβουλίας είναι το τηλεοπτικό spot «Μη γίνεις ήρωας». Το «Μη γίνεις ήρωας», πάρε μία «Ανάσα Ζωής» είναι το δημιουργικό σκεπτικό και το μήνυμα της διαφημιστικής ταινίας μέσω της οποίας γυναίκες και άνδρες 35-64 ετών-πρώην και νυν καπνιστές- καλούνται να διακόψουν το κάπνισμα και να κάνουν προληπτική εξέταση για την υγεία του πνεύμονα, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι η έγκαιρη διάγνωση σώζει ζωές. Μέσα από την καμπάνια καλούνται όλοι οι πολίτες να πάρουν «ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ» και να «ΜΗ ΓΙΝΟΥΝ ΗΡΩΕΣ», γιατί η διακοπή του καπνίσματος, η πρόληψη, η πρόωρη διάγνωση σώζουν ζωές. Δεν θέλουμε ήρωες αλλά ζωντανούς, υγιείς συμπολίτες μας να χαίρονται τη ζωή τους μαζί με τις οικογένειες και τους φίλους τους. Πέραν του τηλεοπτικού σποτ, έχει παραχθεί επικοινωνιακό υλικό μέσα από δημοσιεύματα, συνεντεύξεις κ.α που επικοινωνούν τα οφέλη της διακοπής καπνίσματος και την έγκαιρη διάγνωση του Καρκίνου του Πνεύμονα, καθώς και τους στόχους της κοινωνικής πρωτοβουλίας. Επιπλέον έχει δημιουργηθεί ενημερωτική ιστοσελίδα για τους πολίτες στη διεύθυνση https://anasa-zwis.gr/.
Αναφερόμενος στους στόχους της εταιρείας σχετικά με την εν λόγω πρωτοβουλία, ο κ. Καρέλος εξήγησε ότι «στη Johnson & Johnson περισσότερα από 40 χρόνια στηρίζουμε την οικονομία και την κοινωνία, όχι μόνο με θέσεις εργασίας και επενδύσεις, αλλά και κοινωνική αλληλεγγύη. Κύριο μέλημα της εταιρείας είναι η φροντίδα των ανθρώπων και μέσα από πολύτιμες κοινωνικές πρωτοβουλίες, όπως η δράση «Ανάσα Ζωής» επιχειρεί να κάνει τη ζωή του κόσμου καλύτερη, ενισχύοντας την ενημέρωση και κινητοποίηση των πολιτών για έγκαιρη διάγνωση και την καλύτερη αντιμετώπιση του πιο απειλητικού ογκολογικού νοσήματος, του καρκίνου των πνευμόνων που στην πατρίδα μας αποτελεί πρώτη αιτία θανάτου από καρκίνο, λόγω της υψηλής διάδοσης του καπνίσματος», Σημείωσε δε, ότι η «ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ» ως πρωτοβουλία «μας εκφράζει απόλυτα καθώς συνδυάζει αξίες και ενέργειες, που έχουν πραγματικό κοινωνικό όφελος προστατεύοντας την υγεία των πολιτών. Ενισχύουμε και με τη δική μας φωνή αυτήν την προσπάθεια κοινωνικής αλληλεγγύης και υπευθυνότητας».
Σχετικά με την διαδικασία διακοπής του καπνίσματος, ο κ. Καρέλος υπογράμμισε ότι μπορεί να μοιάζει ως κάτι το ακατόρθωτο για πολλούς ανθρώπους, αλλά θα πρέπει να αναλογιστούμε τις αρνητικές του επιπτώσεις περισσότερο από ποτέ. «Τα επιστημονικά δεδομένα που έχουν προκύψει από σχετικές μελέτες μιλούν από μόνα τους: Το «Harvard School of Public Health» σε αναφορά για την επιδημία του καπνίσματος στην Ελλάδα αποδίδει το 90% της νοσηρότητας του Καρκίνου του Πνεύμονα στο κάπνισμα, ενώ σε μοντέλο αποδόθηκε το 87,78% της θνησιμότητας στο κάπνισμα για το 2020. Εμείς λέμε πως δεν είναι ποτέ αργά για να σταματήσουμε το κάπνισμα. Όσο πιο γρήγορα το διακόψουμε τόσο περισσότερο μειώνονται οι πιθανότητες να νοσήσουμε από καρκίνο και άλλες ασθένειες. Υπάρχουν ασφαλείς και αποτελεσματικές θεραπείες για την διακοπή του καπνίσματος, αρκεί να ενημερωθούμε για αυτές. Σχετικά με τον προσυμπτωματικό έλεγχο, οι περισσότεροι πολίτες δεν γνωρίζουν ότι περιλαμβάνει μια αξονική τομογραφία χαμηλής δόσης ακτινοβολίας, η οποία έχει αποδειχθεί ως το μόνο χρήσιμο εργαλείο για την πρώιμη διάγνωση του καρκίνου του πνεύμονα». Επιπλέον τόνισε ότι υπάρχουν πολλών ειδών τρόποι και βοηθήματα για να γίνει η διακοπή του καπνίσματος ευκολότερη».